Friday, September 3, 2010

Pistachio Oh Pistachio

Saya adalah pencinta kekacang^_^, nasib baik la walau berapa banyak pun kacang yang saya makan VIRUS JERAWAT tetap tidak memberi kesan ke atas muka saya(kus semangat hehe). Pistachio adalah kesukaan saya yang teramat sangat, saya sukakan rasa lemak bila mengunyah pistachio.


Pistachio bukan saja sedap tapi kulitnye juga cantik kan2^_^......ermmm apa yang kita boleh buat dengan kulit pistachio nie erk?


Jom kite buat satu benda kreatif dengan kulit pistachio supaya bukan saja untuk mengelak daripada pembuangan sisa sampah yang boleh mencemarkan alam sekitar tapi juga boleh digunakan untuk menghasilkan sesuatu yang bermanfaat kepada kita.


Bahan-bahan :


10 pasang kulit pistachio(5biji pistachio tapi bila dibuka menjadi 10 kan)


1 kotak kasut



Water colour-red & green, glue, & brush


4 keping kertas- 2 kaler biru & 2 kaler purple




Langkah-langkah:


Warnakan 5 biji pistachio dengan kaler hijau


Warnakan 5 biji pistachio dengan warna merah=)

Kemudian balut penutup kotak dengan kertas warna(ikut kreativiti masing-masing)


Kemudian lekatkan kulit pistachio yang sudah berwarna menjadi bentuk bunga.



Hasilnya:
  
Jadilah sebuah kotak kasut yang pada asalnya tak berapa nak cantik telah bertukar menjadi kotak kasut yang comel dan boleh digunakan untuk simpan barang^_^






No comments:

Post a Comment