Monday, September 20, 2010

1 AM

Sekarang dah pukul 1 pagi tapi mata saya belum lagi mengantuk, mungkin terlalu banyak benda yang saya fikir sampai mata pun tak lalu nak tidur *sigh. Macam mana lah keadaan rapunzel sekarang, mungkin juga dia pun tak dapat tidur sama seperti semalam. Mama pula macam mana yer sekarang=(. Saya call mama petang tadi tok bertanya khabar, mama cakap mereka semua ok jer. Suara mama slow sangat kat sana, semacam tak gembira jer tapi saya tak pasti kenapa. Berat mulut saya nak bagitau mama pasal keadaan rapunzel tapi selepas saya fikir banyak kali, saya kena bagitau mama hal nie, sebab kebiasaannya rapunzel tak suka kongsi masalah dengan siapa2 dia lebih suka pendam, then mesti la mama marah kalau dapat tahu rapunzel tak nak jaga anak aunty saya lagi[sebab aunty saya nie macam pandai jer berlakon, kat depan mama lain jer perkara yang dia citer].

Saya tak nak beban yang ditanggung rapunzel makin berat kalau ditambah pula mama marah dia nanti, so saya ambik langkah awal, saya sendiri yang bagitau mama hal nie. Mesti mama pun sama juga macam saya sekarang, tak dapat tidur bila memikirkan masalah anak-anak, sori mama *sigh. Saya serba salah juga nak bagitau masalah nie, kalau tak citer hal nie nanti timbul konflik antara mama dan rapunzel [saya dapat jangka hal tue akan jadi sebab sudah selalu ia begitu], dicerita pula menambahkan beban mama yang sememangnya sudah sedia ada memang berat. Saya tak pasti, betul ker tak keputusan yang saya ambil nie=(.

*saya nak ambik angin sekejap kat balkoni............beratnya kepala saya=(

Kat luar agak sejuk, selepas hujan.....sama macam keadaan saya sekarang, sejuk, lembap dan lemah. Tak pasti apa yang terpaksa saya hadapi esok, cuma doa saya semoga keadaan baik2 saja...amen.


No comments:

Post a Comment