Tuesday, October 5, 2010

TRIP TO MELAKA 2010


woohoooo......akhirnya dapat juga saya menjejak kaki ke bandar bersejarah-MELAKA. Last week saya dengan group assignment saya pergi buat lawatan sambil belajar ke Jabatan Psikiatri, Hospital Melaka [dah macam zaman sekolah dulu2 pula yer-pergi buat lawatan sambil belajar bersama dengan kawan2^_^]. Kiteorang berangkat dari Tanjung Malim lebih kurang dalam pukul 8.30pagi sampai2 jer pukul 10pagi, kiteorang tak pergi ke hospital dulu sebab lawatan tue bermula jam 3 petang so apa lagi kami g jejalan la dulu weeeeeeeeeeeeeee^_^. Honestly dah macam jakun pula saya bila 1st time menjejak kaki ke sini, pernah kawan saya ajak pergi jalan2 kat Melaka tapi saya tak nak sebab ingatkan takde apa2 pun yang best tapi bila dah sampai kat sini punye la teruja kalah bebudak tadika hahahaha...


Walau seronok macam mana pun jalan2 tapi perut kena isi gak kalau tak, adelah yang akan mengamuk *cough :P~~~ So kiteorang pun g la kat Melaka Sentral Medan Selera, actually kiteorang nak cari tempat makan yang ada jual masakan yang sinomin dengan Melaka tapi masalahnya kiteorang tak tau mana tempat tue=(, so nak tak nak makan jer benda yang kat Tanjung Malim nie pun saya selalu makan - AYAM GORENG!=( arrrrggghhh takpa la asal makan kan *nak sedapkan hati sebenarnya haha.



Nie da kes lucu yang saya nak cerita berkaitan dengan pasaraya nie. Ada kawan saya tue dia nak beli baju T-shirt sebab tak selesa dengan baju yang dia pakai time tue so kiteorang hantar la dia pergi pasaraya nie tok cari baju. Melangkah jer kaki ke dalam pasaraya nie terus saya dengar sales attendant pasaraya tue ucap "selamat datang" *bukan seorang yang ucap tapi bersahut-sahutan dah macam bila kamu menjerit kat tempat lapang yang luas dan kat depan kamu ada gunung kah kamu akan dengar suara kamu bergema-gema kan ha lebih kurang macam tue keadaan time tue. Mula2 saya ok jer dengar pekerja dia ucap sentence tue setiap kali ada customer yang masuk tapi bila lama kelamaan ya ampun jadi meremang bulu saya huhu, dah la time mereka ucap sentence tue dengan muka yang kelat aduhai tak kongruen langsung, yang lawaknya kiteorang saje2 nak menyakat dengan berapa kali keluar masuk so beberapa kali juga la pekerja tue kena ucap "selamat datang..........................................terima kasihhhhhhhhh.......................datang lagiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii" hahahahahaha. Huh!!bagus pasaraya nie punye stail nak tarik pelanggan *weeeeeeeeeeeeeee.



memang orang zaman ini dah semakin kreatif, tengok la macam mana cara orang iklankan produk mereka, gambar nie salah satu contoh nye iaitu produk mister potato crips, punye la besar gedabak, kalau la betul orang jual mister potato crips sebesar tue alamatnye 10 tahun pun tak abis2 jimat2^_^



sayangnye kiteorang tak dapat nak naik menara nie P/S: IT'S NOT GENTING SPACE SHOOT k. Macam seronok juga tengok orang naik bendala nie, leh tengok pemandangan di sekitar bandar melaka tue, tapi sebab nak jimat punye pasal konon2 nye tak nak masuk or pergi tempat yang berbayar almaklum la dah hujung2 sem macam nie pocket memang super kosong terpaksa la gigit jari jer *T_T.....


Muzium Samudera-dalam perut kapal nie banyak benda kamu boleh tengok, kat sini boleh la kamu jumpa ngan atuk Hang Tuah, atuk Alfonso De Alburqueque dan ada lagi la tapi dah tak ingat sebab tak menghayati sangat *sebab lebih teruja nak ambik gambar jer hahaha.


Inilah keadaan bila kanak2 yang tak cukup riang masa zaman kecil dolu2 tapi bila dah besar jadi super immature, siap buat segala aksi yang kalah kanak2 tadika hak3.....


Ambil angin luar kat atas kapal sambil memandang ke bawah aisehhh rasa macam tengah belayar kat tengah laut............................lautan manusia actually hehe.


woohooooo....dulu juz dapat tengok kat buku teks sejarah jer kota A Famosa nie tapi kali dapat tengok dan sentuh sekali=)


sebelum pulang kiteorang pergi mamam dulu weehooooo......lebih berbaloi makan kat sini daripada kami makan kat gerai yang kat melaka sentral tue, dah la agak mahal + takde yang istimewa pun...ermmm lain kali sebelum datang sini lagi saya nak search kat internet or tanya kawan2 yang asal orang melaka mana tempat enak tok menjamu selera dan yang paling penting nak makan masakah baba nyonya *makan makan makan jak yang saya nie ingat kan hehe...


Ok tue jer perkongsian pengalaman saya pergi melaka tempoh hari, nak share pasal peristiwa kat Jabatan Psikiatri tue tak boleh pula sebab nak jaga privacy.....



Hurmmm perasaan tak apa masalah gambar nie?????

No comments:

Post a Comment