Sunday, September 19, 2010

Cuties, Colorful But Cheap!

Hurmm.....hari yang agak baik, mahu menikmati hari ini dengan melakukan perkara yang disukai~~tengok movie itu semestinya, buat project D.I.Y sebab kawan minta untuk buat aksesori kat handbag dia, dan sudah semestinya ialah UPDATE BLOG iaitu kawan sejati tempat untuk meluahkan segala masalah, berkongsi pengalaman dan bercerita apa2 saja yang disukai. Esok dah MULA KELAS!errrrrr....kebetulan kawan bagi text kat FB nak remind yang esok kelas sudah bermula selepas bercuti selama dua minggu *sigh, tak terasa dua minggu sudah berlalu tinggal 6 minggu lagi waktu kuliah, kemudian 3 weeks break, final exam last paper 30hb, then apa lagi BALIKKKKKKKKK!! lerrr hehe.

Hari nie nak share pasal FASHION!^_^. Saya ada juga dulu2 angan2 nak jadi fashion designer sebab terpengaruh dengan kawan2 di sekeliling yang suka bergaya plus suka sangat tengok apa2 saja majalah berkaitan dengan fesyen. Apa yang saya boleh describe tentang fashion designer ialah~~~freedom, wisdom and courage.

Freedom~~bebas dalam berkarya mengeluarkan idea.

Wisdom~~harus seorang bijak dan kehadapan baru itu dikatakan sebagai fashion designer!

Courage~~tidak gentar dengan sebarang kritikan, bukan senang nak puaskan hati manusia.

Word of the day~~~Haute Couture,refers to the creation of exclusive custom-fitted clothing. Haute couture is made to order for a specific customer, and it is usually made from high-quality, expensive fabric and sewn with extreme attention to detail and finish by the most experienced and capable seamstresses, often using time-consuming, hand-executed techniques(wikipedia).


Sebenarnya ini barulah inti pati cerita yang saya nak share, yang kat atas tue cuma pembuka bicara kiranye^_^......takde ayat yang panjang untuk menerangkan apa yang saya nak sampaikan cukuplah gambar sebagai medium untuk menjelaskan segala-galanya.....watch outtttttttttt!!^_^


Opppppssss.....jap2, sebelum tue ada lagi sepatah dua kata huhu sori2......apa yang saya nak cakap, outfit nie semuanya dalam lingkungan harga di bawah RM50 ataupun lebih kurang daripada $16 ke bawah, ok tayangan pun bermula...........................loading..............................................................................................................


"Cat" Print Drape-Pocket Sleeveless Dress




Star Pattern Tank Dress



Lace Bodice Polka Dot Strapless Party Dress




Color-Block Sleeveless Dress



Polka Dot Frilled Sundress




Print Tank Top + Sleeveless Striped Long Top



Sleeveless Stripe Long Top



Print Tank Dress



Print Tank Maxi Dress



Print Tank Maxi Dress



Floral Print Strapless Dress




Smocked Panel Lace-Up Print Sundress





Banyak jer pakaian ataupun aksesori yang cantik2 dan nampak bergaya bila dipakai tetapi harganye murah saje~~terutamanya kepada individu yang masih bergelar pelajar, mahu bergaya tapi bajet tak cukup, tak payah beli yang mahal2 beli la sekadar yang termampu, cuma kena rajin jer cari sumber atau tempat yang berpatutan untuk dapatkan pakaian ataupun aksesori yang kita mahukan. Kadang2 baju yang kat pasar malam dan baju yang kat shopping mall tue lebih kurang sama jer cuma apabila ia berada di 2 tempat yang berbeza harga tentu berbeza juga  atas faktor sewa kedai dan juga lain2 charge.


Blog saya bukanlah tentang fashion tapi saja2 mahu share tentang beberapa outfit ataupun lovely stuff yang trendy, cutie yang menjadi kegemaran individu masa kini, mana la tau kalau ia boleh membantu siapa2 yang berasa entri nie membantu^_^.


No comments:

Post a Comment