Saturday, September 4, 2010

Man Always Demanding!

Dear blog,


Hurmmm(lewat kebelakangan nie selalu saja saya mengeluh)......tinggal seorang diri tak best sebab sunyi takde kawan nak dengan berbual ataupun at least rasa lebih selamat sebab apa2 hal ada orang dengan saya hadapinya, macam semalam saya tinggal seorang diri saja sebab kawan saya pergi ke melawat uncle dia dan dalam masa yang sama untuk menjemput adik dia untuk tinggal bersama dengan kami berdua, sebab tempat adik dia study pun di tutup sempena hari raya. Mula-mula memang saya risau sangat tinggal seorang diri, saya takut manusia dan juga HANTU!! Yang lucunya bila ayah call then saya gtau saya takut tinggal seorang diri sebab takut hantu, then abak said "did u have seen ghost before?" Oppsss.....terpana seketika saya bila dengar abak cakap macam tue, yelah mana pernah saya jumpa hantu sepanjang 23 tahun saya dah hidup di dunia nie haha....then saya pun rasa ok sikit dan tak panic nak tinggal seorang diri, abak you are really JJANG!!(bermaksud hebat dalam bahasa korea seperti yang saya tengok dalam drama or movies korea la^_^)

Hari nie kawan saya dan adik dia serta kawan adik dia dah balik, maksudnya saya tak keseorangan lagi kat rumah TAPI ada satu lagi masalah yang timbul.....RASA TAK SELESA! Yelah ada orang luar yang tinggal bersama dengan saya pada ketika ini, orang yang tak pernah saya kenal ataupun rapat. Agak sedikit rimas la bila ada outsider yang tinggal dengan kita, tak tahu nak buat apa semuanya rasa kekok saja hatta sebenarnya itu adalah rumah kamu sendiri.....*Sighing*again again and again=( Sudah la saya nie seorang yang agak lambat "panas engine" nak mula rapat dengan orang tambah lagi kalau perangai orang tue pun saya tak berapa berkenaan(ermmmm bukan kah kita memang selalu berpandangan negative terhadap orang yang pertama kali kita jumpa???) Mungkin bila sudah lama sikit saya akan ok kot dengan mereka nanti, ada 2 minggu untuk saya perlu berhadapan dengan situasi ini, jika saya boleh buat situasi ini jadi best mayb tak akan ada tekanan untuk saya serumah dengan orang baru dalam rumah saya kot TAPI kalau saya tak boleh ubah situasi ini jadi best memang bermasalah la hidup saya sepanjang 2 minggu nie huhuhu.....


Apa yang patut saya buat yer?=(



The Best Things in Life are Free.


(.G. DeSylva, Lew Brown, and Ray Henderson

Song from the Musical 'Good News'.)

No comments:

Post a Comment